domingo, 29 de enero de 2012


Dijous 19 de Gener
Avui em tingut classe amb el Joan-Anton, anava passant per cada grup per veure com portàvem el projecte. La veritat és que avui ens ha ajudat molt perquè ens a donat molt bones idees per continuar amb el nostre projecte “el món dels contes: en Patufet”. Avui em acabat de definir les activitats del nostre projecte que seran aquestes:
Primerament presentarem el conte del Patufet i la mestra els explicarà als alumnes a partir del conte agafat de la biblioteca de l’escola. En una sessió posterior la mestra els passarà el conte d’en Patufet explicat per “Una mà de contes”, on els alumnes podran observar una altra manera diferent d’explicar el mateix conte. A partir d’aquí aprofundirem més en el conte i en els seus personatges realitzant una sèrie d’activitats que anirem fent en diverses sessions.
- Fem de locutors.
A partir d’unes imatges del conte del Patufet, la mestra i els alumnes enregistren el conte amb una gravadora de so. Aquesta activitat permet als alumnes interioritzar millor el conte, i fer-los partícips en la creació d’una activitat digital com és la creació d’un vídeo amb so.
La mestra explicarà  el conte, i els alumnes cantaran  la cançó i diuen les frases repetides de la historieta, com per exemple; “ a la panxa del bou, que ni neva ni plou.” Un cop està registrada, la mestra amb l’ajuda dels alumnes, crea una pel·lícula amb el MovieMaker amb les imatges utilitzades per explicar el conte i l’enregistrament de les veus. El resultat final és un vídeo amb imatges del conte infantil explicat per la mestra i els alumnes.
- El joc d’en Patufet.
A partir del programa Power Point, hem creat un Joc Interactiu per seguir treballant el Patufet. Està creat a partir d’imatges cercades a internet.
És un joc senzill però que ens permetrà avaluar la capacitat de l’alumne per diferenciar els elements claus d’aquest conte, entre d’altres que li poden crear confusió, i per avaluar la seva coordinació oculo-manual alhora de fer ús del ratolí.
El joc consisteix en localitzar diferents elements del conte, com per exemple al Patufet, una col, etc. entre un conjunt d’imatges diferents. En cada pàgina només hi ha una resposta correcta, si l’alumne l’encerta li permet continuar jugant per seguir buscant la resta d’elements, si no escull l’opció adequada el joc el redirigeix de nou perquè ho torni a provar.
- Imaginem i pintem.
A partir del Programa de dibuix Paint, la mestra dibuixa les siluetes d’alguns elements del conte, a partir de figures geomètriques, per tal de que els alumnes les hagin de completar afegint detalls al dibuix amb aquest programa.
L’activitat és senzilla, tot i que té una mica més de dificultat que l’anterior, permet avaluar la capacitat d’imaginació de l’alumne, la coordinació oculo-manual que té alhora d’utilitzar el ratolí mentre realitza l’activitat mirant la pantalla, que desenvolupin la psicomotricitat fina i que aprenguin a fer ús d’aquest programa informàtic.
-Dona color al Patufet.
A partir d’unes plantilles , els alumnes hauran de pintar amb  colors el dibuix del Patufet i d’altres elements del conte. Aquesta activitat permetrà que l’alumne expressi la seva creativitat a partir de la pintura, de que desenvolupin la psicomotricitat fina, i les plantilles ens serviran per crear una altra activitat.
La mestra repartirà als alumnes diferents plantilles d’elements del conte que aquests hauran de pintar com vulguin. D’aquest dibuixos ja pintats s’escolliran entre tots un de cada element, per tal de fer-los servir per la creació d’un JClic.
-Seguim jugant amb en Patufet.
Crearem una sèrie d’activitats amb el JClic amb l’ajut dels infants. Les plantilles que anteriorment hauran pintat els infants seran escanejades per tal d’introduir-les al JClic i d’aquesta manera realitzin les activitats amb imatges que ells mateixos hauran elaborat. A més a més, a través d’una gravadora de so gravarem les veus dels diferents alumnes dient missatges tals com: “Molt Bé!”, “Enhorabona”o “T’has equivocat”. De manera que un cop realitzin les activitats correctament o incorrectament sentiran les seves pròpies veus.
Les activitats que es faran al JClic seran: un memori, un puzzle, ordenació de imatges i relacionar imatges amb paraules.
La mestra mitjançant una gravadora de so, gravarà les diferents veus necessàries pels missatges i escanejarà les imatges. Un cop les tingui aquesta serà l’encarregada de dissenyar les diferents activitats de JClic on es posin en pràctica conceptes apresos durant el projecte d’en Patufet i comprensió del conte. Un cop estigui dissenyat, la mestra escollirà un dia on tots els alumnes es desplaçaran a l’aula d’ordinadors i allà amb les indicacions de la mestre aniran realitzant les activitats de JClic. Alhora la mestra anirà observant els resultats  i la destresa que tenen els més petits al realitzar les activitats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario